דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לנשים בהריון - תחזוקת גוף ונפש 

מאת    [ 14/03/2012 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 3207 פעמים ]

אישה בהיריון עוברת שינויים פיסיולוגיים ונפשיים רבים. על מנת להתמודד עם שינויים אלו ולעבור את ההיריון בקלות יחסית, מומלץ לאישה לעשות פעילות גופנית, ולעבור טיפולים. במאמר שלפניכן ישנם כמה המלצות לפעילות גופנית וטיפולי תחזוקה.

 ישנן כמה אפשריות לפעילות גופנית:


    • יוגה לנשים בהיריון. יוגה הינה דרך נפלאה להזיז את הגוף, למתוח איברים ולהרגיע את הנפש. הגוף והנפש חווים מתחים ולחצים בזמן ההיריון, ועבודת יוגה, בהדרכה של מורה מוסמכת, יכולים לעשות פלאים לגוף. היוגה מותחת את אברי הגוף, מניעה מפרקים ומגמישה שרירים. יחד עם זאת, היוגה עובדת על הנפש ומרגיעה אותה. התנוחות ביוגה זו מותאמות לנשים בהיריון.
    • שחיה. היופי בשחייה היא העובדה שהמים נושאים את משקל הגוף. עם התקדמות ההיריון, משקל הגוף עולה, ובהתאם עולה הקושי להתמודד עם משקל נוסף זה. כאמור, המים מורידים נטל זה מהאישה, וקל יותר לעסוק בפעילות גופנית ללא המשקל הנוסף. השחייה משפרת תפקודי לב-ריאה, מניעה מפרקים ומפעילה את השרירים. השחייה הינה פעולה מונוטונית וניתן לבצעה באופן מדיטטיבי, דבר שיעזור להרגיע את הנפש.
    • פילאטיס לנשים בהיריון. עובד בצורה דומה ליוגה מבחינה גופנית, אך שונה מבחינת הנפש. אישה, שלא מתחברת לענייני הנפש של היוגה, יכולה ללכת לפילאטיס, שם תעשה תרגילים לגוף. הפילאטיס לנשים בהיריון שם דגש על הגב התחתון והאגן. איברים אלו עוברים שינויים ונושאים בנטל ההיריון והמשקל, ולכן ישנה חשיבות גדולה לעבודה עליהם ולהכנתם ללידה.
    • הליכה. הליכה מומלצת גם לגברים ולנשים שאינן בהיריון. ההליכה מפעילה את הגוף, מזרימה דם ונוזל הלימפה לכל חלקי הגוף, ומשפרת את תנועת המפרקים. ככל שההיריון מתקדם יותר, קשה יותר לבצע את ההליכות, לכן יש לצמצם את המרחק ואת משך ההליכה. עם זאת, בשלבים המתקדמים של ההיריון, ישנה נטייה ללכת "הליכת ברווז". בהליכה זו, כפות הרגליים פונות החוצה, על מנת להגדיל את שיווי המשקל. הליכה זו סוגרת את מפרק הירך, ולכן יש להקפיד ללכת כשכפות הרגליים פונות קדימה.
    • ביצוע תרגילים בבית. ישנם המון תרגילים אותם ניתן לבצע בבית בעזרת כדור פיסיו ובלעדיו. אני ממליץ בחום לבצעם ללא קשר לאימון הנוסף שציינתי לעיל. לצפייה בסרטונים של התרגילים השונים.

 כמו כן, ישנן המון אפשריות לטיפולים. כאן אמנה רק כמה.


    • עיסוי לנשים בהיריון - הגוף של אישה היריונית עובר שינויים רבים, המשפיעים על היציבה, והשרירים. ככל שההיריון מתקדם, מתחילים להופיע כאבים שונים, בעיקר בגב תחתון , באגן וברגליים. העיסוי עובד על אותם שרירים שנמצאים בעומס, מפנה מהם את חומצות החלב, ומקל על הכאבים. הטיפול עצמו מקל גם על הנפש ועוזר להירגע.
    • רפלקסולוגיה. הרפלקסולוגיה מטפלת בכל הגוף דרך כף הרגל. בעזרת הרפלקסולוגיה, ניתן לטפל בכאבים בגוף, בבצקות, ובבעיות נוספות שההיריון מביא (בחילות, חולשה, היפוך התינוק ועוד). בעזרת הרפלקסולוגיה ניתן גם לעבוד על הנפש,להרגיע פחדים, לעזור עם בעיות שינה ושאר חששות.
    • שיאצו. השיאצו עובד על כל מה שציינתי אצל הרפלקסולוגיה, רק בטכניקה שונה. הטכניקה של השיאצו הינה לחיצות על כל הגוף והזרמת אנרגיה - צ'י. הזרמת הצ'י לאיברים הכואבים או לכיוון הרחם, יכולים להשפיע לטובה על מהלך ההיריון ולהלידה.
    • הומאופתיה. ההומאופתיה עובדת על כל הנושאים שציינתי ברפלקסולוגיה, בטכניקה שונה. ההומאופתיה  עובדת על הרבדים הכי עמוקים של הגוף והנפש, על מנת לחזקם. מניסיוני עם הומאופתיה , להיריון וללידה - הטכניקה הזו מעולה. ההומאופתיה עזרה ועוזרת רבות לזוגתי בהיריונות ובלידה.

בנושא הטיפולים תמיד ניתן לציין את חשיבות השמירה על תזונה נכונה, צמחי מרפא, דיקור סיני ועוד.

חשוב מאוד להקפיד ולמצוא מורים ומטפלים המוסמכים בעבודה עם נשים בהיריון. ישנם כמה דגשים שיש להקפיד עליהם בעבודה עם נשים בהיריון, וחשוב שהמורים והמטפלים ידעו עליהם.

ובכן נשים יקרות, לסיכום, טפלו בעצמכן - גוף ונפש, במהלך ההיריון על מנת להקל על הקשיים ולהתמודד איתם טוב יותר, ועל מנת להתכונן ללידה בצורה מירבית.

והכי חשוב - מ ז ל  ט ו ב !!!!

 

בועז דקל - מטפל רב תחומי עיסוי רקמות עמוקות עיסוי ספורטאים עיסוי שוודי דיקור סיני קניזיו-טייפינג http://www.boazdekel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב